De vrouwen in mijn leven


Dit is voor de vrouwen in mijn leven 
Ook al zijn het er niet veel 
Ze hebben me wel veel gegeven 
Een ieder had haar deel 

Zo gaf mijn moeder mij het leven 
En geeft ze alle liefde die ze heeft 
En is ze volgens mij de enige 
Die liefde onvoorwaarlijk geeft 
Ze vergeeft me alles, ook mijn fouten 
En hoe vaak ik me ook vergis 
Ze zal me nooit één ding verwijten 
Gewoon omdat ze mijn moeder is 

De eerste vrouw was nog een meisje 
Toen ze met haar krullen in de klas 
Vertelde dat ze bijn ons in het dorp ging wonen 
Wist ik direct wat liefde was 
Ik schreef haar brieven en gedichten 
Ze maakte me verlegen en verwart 
Al is het nooit echt iets geworden 
Ze heeft een plekje in mijn hart 

Er volgde een stuk of wat vriendinnen 
De echte waren te tellen op één hand 
De één brak mijn hart in 1000 stukken 
De ander mijn verstand 
Maar allen zijn me later 
Dierbaar geworden in het leven 
Omdat ze stuk voor stuk een stuk 
Van hun leven aan mij hebben gegeven 

De allerliefste, mooiste, beste 
Met wie ik al jaren samen ben 
Is diegenen, die naast mijn moeder, 
Mij het allerbeste kent 
Zij kent mijn hart en mijn gebreken 
Zij weet wat er werkelijk in me leeft 
En het bijzondere daaraan is 
Dat ze toch altijd bij me bleef! 

En dan die meiden van het hyven 
die er zijn op mijn meest rottige moment 
die mijn leven zo kan lezen 
terwijl ze me maar oppervlakkig kent 
het is bijzonder, al die vrouwen 
ze hebben mij als mens gemaakt 
omdat ze, niemand uitgezonderd 
mij in mijn hart hebben geraakt 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten