Terug bij af


Mijn leven is weer danig in de war 
Net nu ik even dacht dat ik er was 
Staat er een andere juffrouw voor de klas 
Die zegt; hé joh, dat doe je verkeert 
Je hebt volgens mij de verkeerde les geleerd 
Of hem compleet fout geïnterpreteerd 

Ik ben weer compleet terug bij af 
Mijn twijfels overheersen mijn gevoel 
Snap zelfs zelf niet meer wat ik eigenlijk bedoel 
En wat ik eigenlijk met mijn leven wil 
De grootste bek is nu vol tanden en valt stil 
En slikt met tegenzin een bittere pil 

Ik zie me buitengesloten buiten staan 
De blauwe lucht, waar net de zon weer scheen 
Zeikt opnieuw over mijn hele leven heen 
En daar sta ik zonder jas, onvoorbereid 
Verdwenen alle hoop, hallo daar spijt! 
Alsof ik terug gezet ben in de tijd 

Mijn leven is weer danig in de war 
Ik weet al lang niet meer echt wat ik moet 
Ook al vertel ik het anderen nog zo goed 
Voor mezelf heb ik geen enkele goede raad 
Het is alsof mijn hoofd mijn hart verraad 
En de vrolijkheid opeens de clown verlaat 
Ik zie me staan met enige tegenzin 
en hou me voor dat ik me niet vergis 
dat het deze keer mijn eigen keuze is 
maar dat maakt het niet echt gemakkelijk 
ik voel me even brak en stuk 
en voel alles behalve geluk 

En hoewel ik nu wel heb geleerd 
Dat van je zelf houden het belangrijkste is 
Weet ik dat ik alleen de kracht nog mis 
Om me hier op dit moment door heen te trekken 
Mijn tranen maken vlekken 
En ik kruip in mijn eigen ik, en sluit de hekken 


Laurens van der Graaf - 2008





Geen opmerkingen:

Een reactie posten