Zelfbeeld


ik twijfel heel vaak aan mezelf 
zie alleen de negatieve zijde 
en wil contact met nieuwe mensen 
dan ook het liefst vermijden 
faalangst, minderwaardigheidscomplex 
of toch gewoon zicht op realiteit 
ik wil gewoon niet afgewezen worden 
en achter blijven met de spijt 
dat ik me weer verschuild achter te grote woorden 
en een veel te grote mond 
grove taal, waarmee ik, onbedoeld 
soms juist anderen verwond 
maar het is voor mij een camouflage 
ik ben eigenlijk zelfs een verlegen vent 
iets dat pas naar buiten komt 
als je me werkelijk kent 
ik twijfel vaak over mezelf en denk dan 
dat ik niet interessant meer ben 
wil me erbij neerleggen 
dat het vanzelf went 
maar weet, in soms zo'n vlaag 
zonder twijfels of verdriet 
dat men me maar moet nemen als ik ben 
en anders neem je mij maar niet!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten