confrontatie


Het dekbed op de bank, Waar jij niet onder ligt 
Vormt mijn inspiratie voor een nieuw gedicht 
Je kleren in de kamer, Die nog dwalen op het bed 
Maken dat ik het net niet red! 
Ik wist dat dit moment zou komen 
Confrontatie met de werkelijkheid 
En dat mijn twijfels en mijn tranen 
Het zouden winnen van mijn zekerheid 
De leegte in mijn hoofd 
Wordt versterkt door de leegte in het huis 
Dat nu een maar een gebouw is 
Niet langer meer een thuis 
Ik voel mijn tranen branden 
Ik verzet me, bijt mijn tong 
Het is mijn eigen keuze, 
Die ik jou opdwong 
Ik wil me weer bedenken 
Maar ik moet sterk ben 
Eventjes doorbijten 
Door die helse pijn 
Maar ook wil ik terugroepen 
Opnieuw de lange strijd aangaan 
Maar weet dat ik dan later 
Weer op dit punt zal staan 
Ik voel met klote, weet niet 
Of mijn keus de juiste is 
Maar weet één ding nu wel zeker 
Dat ik je nu al mis! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten