Gevecht


Ik kan schelden, schoppen bijten 
Of je een bak vol met verwijten 
Over je heen smijten 
Maar dat is niet echt wat ik wil 
Maar ik wil ook niet verder leven 
Met alles alsmaar te vergeven 
Wil wel eens krijgen in plaats van geven 
Maar aan die kant blijft het zo stil 

Ik heb het gevoel dat ik alleen vecht 
Of bedenk ik zelf dit alleenrecht? 
En zeg je het niet alleen, maar meen je het echt 
Dat je probeert iets te veranderen? 
Is het zo dat ik het nog niet zien kan 
Dat jij ook veranderen kan 
En u een keertje voor je man 
In plaats van voor al die anderen? 

Ik weet, ik weet het eigenlijk niet 
Wie nu de juiste kanten ziet 
De blijdschap, het verdriet 
Ze zijn er beide, toch? 
Maar ik twijfel elke keer 
En bedenk dan telkens weer 
Er komt ooit een ommekeer 
En dan halen we het…. Toch! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten