Boek


Vroeger kon ik duizend woorden 
zonder maar één aarzeling 
in gedichten laten vloeien 
Nu wil ik mijn woorden schrappen 
en dan telkens overnieuw 
de zin uit nieuw zaad laten bloeien 

Ik wil het liefst opnieuw beginnen 
nieuwe poëzie gaan schrijven 
en dan het allerliefst aan jou 
zodat ik met mijn lieve woorden 
je weer zou verleiden, doen verbazen 
en zo de weg naar jou hart toe opnieuw vinden zou 

Maar ik raak verloren in mijn woorden 
en als een soort van dyslectie 
lees ik niet meer wat ik voel, maar wat ik denk dat er dan staat 
met mijn eigen interpretatie 
geef ik het verhaal mijn eigen draai 
en ben ik aan het einde kwijt, waar het nu eigenlijk om gaat... 

ik wilde zeggen, dat ik bang ben 
dat ik een triller schrijf in plaats van een roman 
en dat ik vaak genoeg in mijn eigen levensboek verdwaal 
ik weet dat ik met die duizend woorden 
minder zeg dan met die vier 
die de rode draad zouden moeten zijn in dit verhaal






Geen opmerkingen:

Een reactie posten